zondag 1 februari 2009

De schaamte voorbij





Zo, dames, vanaf nu hoeft niemand zich meer te schamen voor een beetje rommel; ik gooi er even een hele erge foto tegenaan. Zó was het aan mijn keukentafel afgelopen week. Sommige mensen zullen er iets op herkennen ;o)))))



Af en toe zie ik op het internet foto's voorbij komen van de meest mooie werkkamers. Ik heb ook echt een heel leuke werkkamer, alleen ontploft daar geregeld een geluidloos bommetje zodat het weer een puinhoop is.

Maar nu even terug naar de keukentafel: zoals je ziet (klik-klik) ligt er allerlei leuks. José kwam logeren, met een héle grote tas met breiwerk, daar heb ik even beleefd naar gekeken en daarna heb ik haar dus gauw in de auto gezet en meegenomen naar de quiltwinkel om een leuk klein lentequiltje te kopen. Breien kun je thuis doen tenslotte!
De postbode kwam met een pakje, waar ik helemaal blij van werd, kijk maar eens mee:

Lief hè? Ik moest natuurlijk alvast een beginnetje maken met het patroon, ik weet niet of het lukt om dit met Pasen af te hebben, maar ik ga er wel mijn best voor doen. De foto is jammer genoeg een beetje onduidelijk, maar er staan mandjes op, waar kleine versierde eitjes inzitten, die je eruit kunt halen!

Gulle geefster, nogmaals heel erg bedankt voor dit pakje, het is té gek!

Nu ga ik even genieten van een uurtje ongestoord knutselen, de mannen zijn vertrokken naar een héél belangrijke voetbalwedstrijd ;o)))) en aan het eind van de dag stroomt het huis vol met vriendjes en vriendinnetjes, dus kan ik me ook nog even lekker uitleven in de keuken!

18 opmerkingen:

Annelies zei

Op de eerste foto valt mijn oog als eerste op de chocolade. Oh, oh ,oh, hoezo verslaafd. Daarna zie ik een mok van Bunzlau Castle. Ook ik heb er een aantal van. Ik vind ze erg leuk.
Och en al die "troep" ? Zo moet je het niet zien, het is gewoon een stuk gezelligheid in huis.

Anoniem zei

Ook ik zag het eerst de chocolade hihihihi. Zo zie je maar waar wij het meest van houden.
Leuk pakket heb je gekregen.

Anoniem zei

Nou je hoeft je echt niet te schamen hoor wij quiltsters zijn wel wat gewent ik herken het wel.
Prachtige stofjes heb je gekocht.

Anoniem zei

Ik vind dat ook erg goed meevallen hoor!
Mooie stofjes en patroon heb je daar!

Anoniem zei

Valt wel mee hoor, zo ziet het bij mij ook geregeld uit hoor in de woonkamer dan wel te verstaan.
Daar staat mijn tafel waar ik altijd aan werk, eten doen we in de keuken dus alles kan gewoon blijven liggen.
En je stof is natuurlijk ook erg mooi.

Anoniem zei

Gezellig juist je tafel,ik kom gezellig bij je zitten. Ben benieuwd naar je paasquiltje.Leuke stofjes en bedeltjes.Heerlijk even het huis alleen, de rust dan zalig!!!

Lavendelhaus zei

Das sieht bei Dir sehr gemütlich aus, nach einem schönen Nachmittag. Ich würde mich gerne zu Dir an den Tisch setzen und was mit dir Sticken.
Schönen Sonntag Abend
Bianca

Anoniem zei

Gezellige keukentafel.
Wel erg nieuwsgierig naar je paasquiltje. Mandjes met versierde eitjes. Lijkt me leuk.

Anoniem zei

Lekker die rommel op tafel! Kan niet anders als je aan het hobbyen bent hoor! Mooie stofjes en leuke bedeltjes!! Je kunt weer lekker vooruit!

José zei

Super bedankt dat ik aan die gezellige tafel mocht zitten.
Ookal moest er hard gewerkt!! worden na het winkelen.

Anoniem zei

Dat ziet er bekend uit!Moest je mij dit weekend in de hobbykamer zien,heerlijke rommel!
En dan tussendoor chocola....mmmm de dag kan niet meer stuk...succes met je leuke paaspatroontje...;-))

Anoniem zei

De tafel is helemaal top! Daar genieten wij nu net van,...
;o)

Ben erg benieuwd naar je quiltje!

Anoniem zei

Hallo Conny
Via een ander blog kwam ik op jouw blog. Wat een leuke stukjes schrijf je. Mooi om te zien wat je maakt.
Het grappige is dat mijn blog bijna dezelfde naam heeft: Conny's quilts. Eh ...ik ben pas begonnen met mijn blog, kom maar eens kijken.
http://connysquilts.blogspot.com

(ps. ik weet nog niet hoe dat zit met die google/blogger identiteit om te kunnen reageren....dus nu is het anoniem)

groetjes, Conny

Anoniem zei

Ziet er allemaal weer leuk uit die dingetjes! Hoe was het gisteravond? Nog wat leuks gemaakt?

Het heeft wel een verslavende werking!

Groetjes Isabelle.

Corrieneeltje zei

Dit vind ik het toppunt van gezelligheid zo'n tafel en veel leuker dan een lege. Ik zou met groot genoegen aanschuiven zonder het ook maar één moment als rommel te zien!

Anoniem zei

Hallo Conny,
Ik heb zojuist je blog gevonden en vind hem heel leuk !

Heb gezien dat je van die leuke bedeltjes via de post ontvangen hebt. Was ze al eens "ergens" tegen gekomen, maar weer verloren ...

Kan je mij misschien laten weten waar je deze kan verkrijgen ?

Alvast bedankt en veel succes.

Ik zal nog wel wat tijd kwijtraken op jouw blog

Groetjes

conny ten berge zei

Hoi Mieke, ik heb de bedeltjes gekregen en ik weet dus niet waar ze te koop zijn, helaas. Succes met zoeken!

Mieke E. zei

Bedankt Conny,

Ik zal maar naarstig verder zoeken !

Groetjes