zondag 30 september 2007

Schoen zetten?



De pepernoten liggen al in de winkels, en bij ons leek het erop dat de schoenen al gezet waren voor Sinterklaas, maar helaas, zo zag de bijkeuken er gisteren uit. Kortom, het was een gezellige boel dit weekend!


Vandaag was het open dag in de wijngaard van de buren, dus daar hebben we een handje geholpen. En nu wil ik héél erg graag mijn schoenen ook in de bijkeuken zetten en lekker even "uutbloaz'n" zoals ze hier zeggen. We gaan zo met de hele club nog een flinke schaal zuurkoolstamppot wegwerken en dan......... meld ik mij af voor andere aktiviteiten!


Ik geef nog even het recept van de zuurkoolstamppot, want die is wel errug lekker namelijk:


je hebt nodig: zuurkool

aardappels

verse worst

rookworst

walnoten

ananas

creme fraiche


Van de zuurkool en de aardappels een lekkere stamppot maken, de gebraden/gekookte verse

worst en rookworst in kleine plakjes erdoor, de walnoten en de ananas in kleine stukjes erdoor, en op het laatst lekker smeuiig maken met de creme fraiche. Eet smakelijk!

1 opmerking:

one and only hypnos zei

Tja...Nog eventjes en de winkels staan al vol met kerstversieringen en Sinterklaas is nog niet eens voorbij.